آرشیو نسخه های rss پیوندها تماس با ما درباره ما
مفیدنیوز
اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلا                                                                           
صفحه اصلی | سیاسی | اجتماعی | فضای مجازی | اقتصادی | فرهنگ و هنر | معارف اسلامی | حماسه و مقاوت | ورزشی | بین الملل | علم و فناوری | تاریخ شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ rss
نسخه چاپی ارسال
دفتر مقام معظم رهبری
پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نوری همدانی
پایگاه اطلاع رسانی آثار حضرت آیت الله مصباح یزدی
سایت اینترنتی حجه الاسلام والمسلمین جاودان
استاد قاسمیان
حجت الاسلام آقاتهرانی
پاتوق كتاب
شناخت رهبری
عصر شیعه
پایگاه وبلاگ نویسان ارزشی
صدای شیعه
عمارنامه
شبکه خبری قم
توجیه رامبد جوان در پاسخ به انتقاد از غیراخلاقی بودن فیلمش

توجیه رامبد جوان در پاسخ به انتقاد از غیراخلاقی بودن فیلمش


بازیگر نقش قطام به الهام گیری خود از خواهران روحانی خشن، رسمی و قانونمند مدرسه زبان فرانسوی در دوران کودکیش خبر داد و گفت مادرم هم هر وقت می خواست ما را تنبیه کند با چشمانش این کار را می کرد.


هفته گذشته جلسه نقد و بررسی فیلم ورود آقایان ممنوع در حوزه هنری برگزار شد که حاشیه هایی در بر داشت.

به گزارش جهان به نقل از«خبرنامه دانشجویان ایران»، با ارسال گزارشی از حاشیه های این جلسه نوشت: بازیگر نقش قطام به الهام گیری خود از خواهران روحانی خشن، رسمی و قانونمند مدرسه زبان فرانسوی در دوران کودکیش خبر داد و گفت مادرم هم هر وقت می خواست ما را تنبیه کند با چشمانش این کار را می کرد.

این گزارش در ذیل می آید:

حدود ده دقیقه دیر کرده بودم. باید ساعت پنج می رسیدم و سعی کردم به سرعت خودم را به خیابان سمیه برسانم. لحظه ورود، راهنمایی دم درب حوزه هنری ایستاده بود تا کسانی که برای شرکت در نقد و بررسی ورود آقایان ممنوع آمده بودند را به سمت تالار اندیشه هدایت کند.

همزمان با من خانمی هم به درب سمیه رسید و با طعنه ای به او به کم بودن دختران حاضر در سالن اشاره کرد و گفت چه عجب یک خانم هم برای این نشست آمد! به سرعت وارد سالن شدم تا به تماشای فیلم بنشینیم.

بلافاصله بعد از نمایش فیلم مجری برنامه روی سن رفت و از رامبد جوان، ویشکا آسایش، سید احسان عمادی و حسین معززی نیا که در سالن بودند در خواست کرد تا برای جلسه نقد حضور پیدا کنند. جلسه همان طور که پیش بینی می شد با پرسش و پاسخ پیرامون آشنایی های اولیه و نوع برخورد با فیلمنامه گذشت و رامبد جوان با اشاره به نقش تخصصی کارگردان، دست بردن کارگردان در فیلمنامه را غلط دانست.

در ادامه ویشکا آسایش در جواب به سوالی از دعوت شدن به دفتر منیژه حکمت برای صحبت در مورد فیلم اشاره کرد. در تکمیل حرفهای آسایش، جوان هم به روند دست به دست شدن فیلمنامه گریزی زد و گفت فیلمنامه را خانم حکمت خریداری می کند و سرتیپی هم تهیه کنندگی کار را به عهده می گیرد.

بازیگر نقش قطام در سریال امام علی(ع) به الهام گیری خود از خواهران روحانی خشن، رسمی و قانونمند مدرسه زبان فرانسوی در دوران کودکیش خبر داد و گفت مادرم هم هر وقت می خواست ما را تنبیه کند با چشمانش این کار را می کرد. وی افزود که من از سه چهار سالگی با مقررات خشک و سخت و خشن بزرگ شده ام.

نکته جالب این نشست هم یک معضل همیشگی در جلسات نقد بود که رسم شده منتقدی که برای نقد فیلم ها دعوت می شوند تنها به تمجید و تعریف از فیلم می پردازند و این جلسه هم از آن بی نصیب نبود و منتقدان دعوت شده تنها به نکات مثبت این فیلم اذعان کردند که این موضوع فلسفه نقد و حرمت آن را زیر سوال می برد.

معززی با بررسی کارهای قبلی قاسم خانی و جوان به عجیب قریب نبودن سوژه اشاره کرد. عمادی هم که دیگر منتقد حاضر در جلسه بود به استفاده قاسمخانی از الگوی رایج فیلمنامه نویسی که مدل سه پرده ای است، اشاره کرد.

همچنین رامبد جوان علت حذف سکانس های کیسه هوا که می توانست کمک زیادی به فیلم بکند را شخص خانم منیژه حکمت دانست.

اما جلسه زمانی حالت جنجالی به خود گرفت که بلندگو به میان تماشاگران آمد و در همان سوال اول تماشاگری به غیر اخلاقی بودن فیلم اشاره کرد و حدود ۷۰درصد فیلم را شوخی های پیرامون مسائل جنسی و ارجاعات جنسی در ذهن دانست که گویا می خواهد به هر قیمتی مخاطبان را بخنداند و از رامبد جوان علت آن را جویا شد که رامبد جوان ابتدا از جمع پرسید که آیا چنین چیزی را قبول دارند و پس از اینکه با جواب مثبت اکثر حضار رو به رو شد گفت مگر موضوع جنسی بد است؟!

وی در ادامه افزود با دیدن فیلم احساس سخیف بودن به مخاطب دست نمی دهد و اگر اینطور شود مشکل از شماست! معمولا شوخی در دنیا با سه باور مهم سیاست، جنسی و مذهب صورت می گیرد. ما در راه رفتن هم با مسائل جنسی همراهیم.

شوخی های فیلم اصلا به حریم خانواده آسیب نمی زند و کودکان اصلا متوجه این شوخی ها نمی شوند درغیر این صورت نه خودم و نه پیمان ورود به مسائل خصوصی و حریم دیگران را نمی پسندیم.

معززی نیا هم که اصل موضوع را منکر شد و در پاسخ به این سوال گفت تعبیرتان(ارجاعات جنسی فیلم) را نمی پسندم و اساس کمدی هم تقابل زن و مرد و زنانگی و مردانگی است. تنها سه چهار درصد فیلم شوخی جنسی است و تازه ما در تاریخ ادبیات خودمان هم اینگونه شوخی ها را داریم و شوخی های این فیلم در مقابل فیلمهای سعید سهیلی هیچ است.

همچنین این مخاطب قصد پرسشی در مورد خانم حکمت را داشت که به وی اجازه پرسش را ندادند. با عدم حضور تهیه کنندگان کار این سوال که علت حمایت فردی همچون منیژه حکمت از این فیلم که نمودی ضد زنانه دارد چیست و چرا تاکنون جوامع فمنیستی که برای هر مسئله ای به کف خیابان ها می ریزند در مقابل اهانت های صریح به این گروه هیچ گونه اعتراضی نکردند.



نام(اختیاری):
ایمیل(اختیاری):
عدد مقابل را در کادر وارد کنید:
متن:

کانال تلگرام مفیدنیوز
کلیه حقوق محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع ميباشد.