آرشیو نسخه های rss پیوندها تماس با ما درباره ما
مفیدنیوز
اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلا                                                                           
صفحه اصلی | سیاسی | اجتماعی | فضای مجازی | اقتصادی | فرهنگ و هنر | معارف اسلامی | حماسه و مقاوت | ورزشی | بین الملل | علم و فناوری | تاریخ شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ rss
نسخه چاپی ارسال
دفتر مقام معظم رهبری
پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نوری همدانی
پایگاه اطلاع رسانی آثار حضرت آیت الله مصباح یزدی
سایت اینترنتی حجه الاسلام والمسلمین جاودان
استاد قاسمیان
حجت الاسلام آقاتهرانی
پاتوق كتاب
شناخت رهبری
عصر شیعه
پایگاه وبلاگ نویسان ارزشی
صدای شیعه
عمارنامه
شبکه خبری قم

رحيم پور ازغدي : متون علوم انساني علامه طباطبايي، مصباح و جوادي در دانشگاه ها تدريس شوند




تاریخ: ۲۷ شهريور ۱۳۹۰

استاد حوزه و دانشگاه گفت: متنهايي كه علامه طباطبايي، آيت الله مصباح يزدي و آيت الله جوادي آملي نگاشته اند در حالي كه بسيار مفيدتر از متوني هستند كه اكنون در دانشگاه ها تدريس مي شوند، در حاشيه قرار دارند و به عنوان متون علوم انساني مدنظر قرار نمي گيرند.
به گزارش فارس، حسن رحيم پورازغدي، عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي در همايش اساتيد بسيجي دانشگاه هاي كشور، با اشاره به اينكه مراد ما از انقلاب علمي، بل بلشو و شورش علمي نيست، گفت: آيا مراد از تحول در علوم انساني رفرم هاي جزيي است؟ آيا ويرايش متون علمي منجر به تحول مي شود؟ به نظر من ويرايش متون علوم انساني شروع خوبي است اما پايان خوبي ندارد و اين امر جزيي از پروژه است.
وي با بيان اينكه حذف متون ترجمه اي به تحول در علوم انساني منجر نخواهد شد، افزود: اكنون حدود 2 ميليون دانشجو در رشته هاي علوم انساني مشغول به تحصيل هستند اما شوراي عالي انقلاب فرهنگي، وزارت علوم و دانشگاه آزاد براساس پروژه عمل نمي كند. اشتغال براي اين قشر از جوانان دانشجو وجود ندارد و براي درس و بحث آن فكري نشده است و فقط آمار ارائه مي دهيم و ميان نهادها رقابت وجود دارد.
رحيم پورازغدي با بيان اينكه در نقشه جامع علمي كشور تأكيد داشتيم كه حتما بايد بحث تحول در علوم انساني گنجانده شود، خاطرنشان كرد: آيا بدون معارف اسلامي و آشنايي با قرآن، حديث و اخلاق اسلامي امكان دارد چيزي به عنوان علوم انساني اسلامي داشته باشيم كه به نظرم محال است.
وي افزود: روشي كه حلقه شاگردان علامه طباطبايي و كساني همچون آيت الله مصباح يزدي و آيت الله جوادي آملي ايجاد كردند، نقطه شروع كار عظيمي است كه اكنون ما شعار آن را به عنوان تحول در علوم انساني مي دهيم.
رحيم پورازغدي تصريح كرد: ما از كميت شروع كرديم كه به كيفيت برسيم. در مقوله تحول در علوم انساني از آموزش شروع كرديم و سپس مي خواهيم به پژوهش برسيم كه اين امر غلط است و بايد برعكس عمل كنيم.
وي با اشاره به اينكه بايد براي تحول در علوم انساني هزينه بپردازيم، تاكيد كرد: برخي از متن ها و متوني كه در حوزه علوم انساني توليد شده اند، چرا اكنون در حاشيه هستند؟ متن هايي كه علامه طباطبايي، آيت الله مصباح يزدي و آيت الله جوادي آملي نگاشته اند در حاشيه هستند و به عنوان متون علوم انساني مدنظر قرار نمي گيرند. اين متن ها بسيار مفيدتر از متوني هستند كه اكنون در دانشگاه هاي كشور تدريس مي شود.



نام(اختیاری):
ایمیل(اختیاری):
عدد مقابل را در کادر وارد کنید:
متن:

کانال تلگرام مفیدنیوز
کلیه حقوق محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع ميباشد.