آرشیو نسخه های rss پیوندها تماس با ما درباره ما
مفیدنیوز
اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلا                                                                           
صفحه اصلی | سیاسی | اجتماعی | فضای مجازی | اقتصادی | فرهنگ و هنر | معارف اسلامی | حماسه و مقاوت | ورزشی | بین الملل | علم و فناوری | تاریخ پنجشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ rss
نسخه چاپی ارسال
دفتر مقام معظم رهبری
پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نوری همدانی
پایگاه اطلاع رسانی آثار حضرت آیت الله مصباح یزدی
سایت اینترنتی حجه الاسلام والمسلمین جاودان
استاد قاسمیان
خبرپو - جستجوگر خبر
پاتوق كتاب
شناخت رهبری
عصر شیعه
پایگاه وبلاگ نویسان ارزشی
صدای شیعه
عمارنامه
شبکه خبری قم
حرف های گمشده

حرف های گمشده


ضد دجال


حرف های گمشده، گفتار اول: بنای الهی

این بنای استوار که هندسه آن الهی است، بقاء آن هم با اراده این ملت عظیم و با ایمان این ملت عظیم است، استوار خواهد ماند و ان شاءالله این درخت روز به روز ریشه دار تر خواهد شد و خواهید دید که این مخالفان، این کسانی که با این بنا، با این حق و حقیقت مخالفت می کنند، «فَیَذهَبُ جُفاء»؛ این ها در مقابل چشم شما ان شاءالله نابود خواهند بود.

۱۳۸۸/۹/۲۲.مقام معظم رهبری

حرف های گمشده، گفتار دوم: اگر بصیرت نباشد . . . کربلا تکرار می شود!

ببینید! از هر طرف حرکت می کنیم، به خواص می رسیم. تصمیم گیری خواص در وقت لازم؛ تشخیص خواص در وقت لازم؛ گذشت خواص از دنیا در لحظه لازم؛ اقدام خواص برای خدا در لحظه لازم. اینهاست که تاریخ و ارزش ها را نجات می دهد و حفظ می کند! در لحظه لازم، باید حرکت لازم را انجام داد. اگر تأمل کردید و وقت گذشت، دیگر فایده ندارد.... اگر خواص امری را که تشخیص دادند به موقع و بدون فوت وقت عمل کنند، تاریخ نجات پیدا می کند و دیگر حسین بن علی ها به کربلا ها کشانده نمی شوند. اگر خواص بد فهمیدند، دیر فهمیدند، دیر فهمیدند، اما با هم اختلاف کردند؛ کربلا ها در تاریخ تکرار خواد شد.

۱۳۶۸/۴/۲۸.مقام معظم رهبری

حرف های گمشده، گفتار سوم: برنامه ریزی و تفکر در شیوه مقابله با دشمن

این که چه کار باید بکنید، چه جوری باید عمل کنید، چه جوری باید تبیین کنید، این ها چیز هایی نیست که من بیایم فهرست کنم؛ بگویم آقا این عمل را انجام بدهید، این عمل را انجام ندهید، این ها کار هایی است که خود شما باید در مجامع اصلی تان، فکری تان، در اتاق های فکرتان بنشینید، راهکارها را پیدا کنید؛ لیکن هدف مشخص است: هدف، دفاع از نظام اسلامی و جمهوری اسلامی است در مقابله با یک حرکت همه جانبه متکی به زور و تزویر و پول و امکانات عظیم پیشرفته علمی رسانه ای. باید با این جریان شیطانی خطرناک مقابله شود.

۱۳۸۸/۶/۴.مقام معظم رهبری

حرف های گمشده، گفتار چهارم: فتنه

فتنه، یعنی حادثه غبار آلودی که انسان نتواند بفهمد چه کسی دوست و چه کسی دشمن است و چه کسی با غرض وارد میدان شده و از کجا تحریک می شود. فتنه ها را باید با روشنگری خاموش کرد. هر جا روشنگری باشد، فتنه انگیز دستش کوتاه می شود. هر جا حرف بی هدف، کار بی هدف، تیر اندازی بی هدف، تهمت زدن بی هدف وجود داشته باشد، فتنه انگیز خوشحال می گردد.

۱۳۷۸/۵/۷.مقام معظم رهبری

حرف های گمشده، گفتار پنجم: آن دستی را که دارد صحنه گردانی می کند . . .

بنده بار ها بر روی بصیرت تکیه می کنم، به خاطر همین. مردم بدانند چه اتفاقی دارد می افتد؛ ببینند آن دستی را که دارد صحنه گردانی می کند، صحنه را شلوغ می کند تا در خلال شلوغی های مردم، یک عنصر خائنی، یک عنصر دست نشانده و دست آموزی، بیاید کاری را که آن ها می خواهند، انجام بدهد و نشود او را بین مردم پیدا کرد؛ این کاری است که دشمن می خواهد انجام بدهد. هر اقدامی که به بصیرت منتهی بشود، بتواند عنصر خائن را، عنصر بدخواه را از آحاد مردم و توده مردم جدا کند، او را مشخص کند، این خوب است. هر اقدامی که فضا را مغشوش کند، مشوش کند، انسان هارا نسبت به یکدیگر مردد کند، فضای تهمت آلود باشد، مجرم و غیر مجرم در آن مخلوط بشوند، این فضا مضر است، مخالف است.

۱۳۸۸/۹/۴.مقام معظم رهبری

حرف های گمشده، گفتار ششم: راهی که به آن اشاره شده ...

هویت شخصیت های معنوی، به جسم و حضور دنیویشان نیست؛ بلکه به فکر و راه و رهنمود و سرانگشت اشاره شان - که همواره باقی است - وابسته است. پیامبر (ص) و اولیا و همین امام (ره) بزرگوار ما با انگشتشان به یک طرف اشاره می کردند و راه را نشان می دادند. البته خودشان هم جلوتر از همه حرکت می کردند؛ نه این که بایستند و بگویند شما بروید. در حال حاضر، این انگشت اشاره همچنان موجود است. این ها تعیین کننده ی هویت امام (ره) و منبع و ریشه ی حیاتی یک جامعه است که دائما می شود از آن تغذیه کرد؛ زیرا دیگر وابسته به جسم او نیست.

۱۳۶۸/۴/۲۸.مقام معظم رهبری

حرف های گمشده، گفتار هفتم: مهم ترین زمان برای تبلیغ

مهم ترین برهه و زمان و مکانی که تبلیغ آن جا معنا می دهد، جایی است که فتنه وجود داشته باشد. بیشترین زحمت در صدر اسلام و در زمان پیغمبر، زحمات مربوط به منافقین بود. بعد از پیغمبر، در زمان امیر المومنین (ع) زحماتی بود که از درگیری و چالش حکومت اسلامی با افرادی که مدعی اسلام بودند، به وجود می آمد. بعد هم همین جور؛ دوران غبار آلودگی فضا. و الّا آن وقتی که جنگ بدر هست، کار، دشوار نیست؛ آن وقتی که در میدان های نبرد حاضر می شوند، با دشمنانی که مشخص است این دشمن چه می گوید، کار دشوار نیست.

۱۳۶۸/۴/۲۸.مقام معظم رهبری

حرف های گمشده، گفتار هشتم: باید بصیرتتان را افزایش دهید!

در زندگی پیچیده ی اجتماعی امروز، بدون بصیرت نمی شود حرکت کرد. جوان ها باید فکر کنند، بیندیشند، بصیرت خودشان را افزایش بدهند. معلمان روحانی، متعهدان موجود در جامعه ما از اهل سواد و فرهنگ، از دانشگاهی و حوزوی، باید به مسئله بصیرت اهمیت بدهند؛ بصیرت در هدف، بصیرت در وسیله، بصیرت در شناخت دشمن، بصیرت در شناخت موانع راه، بصیرت در شناخت راه های جلوگیری از این موانع و برداشتن این موانع؛ این بصیرت ها لازم است. وقتی بصیرت بود، آن وقت شما می دانید با کی طرفید.

۱۳۸۸/۷/۱۵.مقام معظم رهبری

حرف های گمشده، گفتار نهم: اصحاب امیر المومنین (ع)، قدرت تحلیل نداشتند ...

من از سابق مکرر گفته ام که اگر ملتی قدرت قدرت تحلیل خودش را از دست بدهد، فریب و شکست خواهد خورد. اصحاب امام حسن علیه السلام، قدرت تحلیل نداشتند؛ نمی توانستند بفهمند که قضیه چیست و چه دارد می گذرد؟ اصحاب امیر المومنین علیه السلام، آن هایی که دل او را خون کردند، همه مغرض نبودند؛ اما خیلی از آن ها - مثل خوارج - قدرت تحلیل نداشتند. قدرت تحلیل خوارج ضعیف بود. یک آدم ناباب، یک آدم بدجنس، یک آدم زبان دار پیدا می شد و مردم را به یک طرف می کشاند؛ شاخص را گم می کردند. در جاده، همیشه باید شاخص مورد نظر باشد. اگر شاخص را گم کردید، زود اشتباه می کنید. امیر المومنین علیه السلام می فرمود: «و لا یحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصبر»؛ اول، بصیرت، هوشمندی، بینایی، قدرت فهم و تحلیل، و بعد صبر و مقاومت و ایستادگی. از آن چه که پیش می آید، انسان زود دلش آب نشود. راه حق، راه دشواری است.

۱۳۷۰/۱/۱۶.مقام معظم رهبری

حرف های گمشده، گفتار دهم: کمی از حق کمی از باطل

امیر المومنین (ع) می فرمایند: اگر حق به طور واضح در مقابل مردم آشکار و ظاهر بشود، کسی نمی تواند زبان علیه حق باز کند. اگز باطل هم خودش را به طور آشکار نشان بدهد، مردم به سمت باطل نخواهند رفت. «ولکن يُوخَذُ مِن هذا ضِغثٌ و من هذا ضغث فَيُمزجان». آن کسانی که مردم را می خواهند گمراه بکنند، باطل را به صورت خالص نمی آورند؛ باطل و حق را آمیخته می کنند، ممزوج می کنند، آن وقت نتیجه این می شود که «فَهُنَالِكَ يَسْتَوْلِي الشَّيْطَانُ عَلَى أَوْلِيَائِهِ»؛ حق، برای طرفداران حق هم مشتبه می شود. این است که بصیرت می شود اولین وظیفه ما. نگذاریم حق و باطل مشتبه بشود.

۱۳۸۸/۷/۱۵.مقام معظم رهبری

حرف های گمشده، گفتار یازدهم: آری، عصمت حضرت قابل تقلید نیست، ولی ...

شخصیت های عظیم تاریخ، غالبا از دوران جوانی، بلکه از دوران نوجوانی، برخی از خصوصیات را با خود همراه داشته اند و یا در خود به وجود آورده اند. برجستگی انسان های برجسته و بزرگ، معمولا به یک تلاش بلند مدت متکی است و این را ما در زندگی امیر المومنین (ع) می بینیم. من در جمع بندی این زندگی پر فراز و نشیب، این نکته را مشاهده می کنم و به شما عرض می کنم که امیر المومنین (ع) از اوایل نوجوانی تا هنگام مرگ، دو صفت بصیرت و صبر - بیداری و پایداری - را با خود همراه داشت. او یک لحظه دچار غفلت و کج فهمی و انحراف فکری و بد تشخیص دادن واقعیت ها نشد . . .

آری؛ عصمت امیر المومنین (ع) قابل تقلید نیست. شخصیت امیر المومنین (ع) قابل مقایسه با هیچ کس نیست . . . اما این دو خصوصیت در امیر المومنین (ع) قابل تقلید و قابل پیروی است. کسی نمی تواند بگوید که اگر امیر المومنین (ع) صبر و بصیرت داشت به خاطر این بود که امیر المومنین بود. همه در این خصوصیت باید سعی کنند که خودشان را به امیر المومنین (ع) نزدیک کنند؛ هر چه همت و استعدادشان باشد . . . عزیزان من! تمام مشکلاتی که برای افراد یا اجتماعات بشر پیش می آید، بر اثر یکی از این دو است؛ یا عدم بصیرت، یا عدم صبر.

۱۳۸۸/۷/۱۵.مقام معظم رهبری

حرف های گمشده، گفتار دوازدهم: استکبار، اولین مسئله در بصیرت

حالا اولین مسئله ی بصیرت این است که استکبار چیست که باید با آن مبارزه کرد. استکبار یعنی قدرتی در دنیا یا قدرت هایی در دنیا که چون نگاه می کنند به خودشان، می بینند دارای امکانات پولی و تسلیحاتی و تبلیغاتی هستند؛ بنابر این باید به خودشان حق بدهند که در امور زندگی کشور ها و ملت های دیگر، دخالت های مالکانه بکنند؛ این معنای استکبار است.

۱۳۸۸/۷/۱۵.مقام معظم رهبری

حرف های گمشده، گفتار سیزدهم: باور کنیم همیشه آماده ضربه زدنند!

تجربه هایی هم این انتخابات داشت. یک تجربه برای ملت ما و مسئولان ما بود که من اصرار دارم بر این که این تجربه را همه مان جدی بگیریم؛ . . . آن تجربه این است که باور کنیم که همیشه امکان ضربه زدن از سوی دشمنان انقلاب و دشمنان ایران اسلامی هست؛ حتی در بهترین شرایط. همیشه کمین دشمن را در نظر داشته باشیم. غفلت از این که ممکن است به حرکت عمومی ملت ایران ضربه ای وارد شود، چیز خطرناکی است. هشیار باشید. این همان توصیه ی امیر مومنان (سلام الله علیه) است که فرمود:و من نام لم ينم عنه. در عرصه زندگی سیاسی دچار خواب آلودگی نشویم؛ در پشت سنگر ها خوابمان نبرد . . . اگر فکر نکنیم، اگر بصیرت نداشته باشیم، اگر فراموش کنیم که دشمنانی در کمین انقلابند، ضربه خواهیم خورد؛ این برای ما تجربه شد.

۱۳۸۸/۷/۱۵.مقام معظم رهبری

حرف های گمشده، گفتار چهاردهم: این ها عوامند . . .

یک وقت حضرت مسلم وارد کوفه می شود. می گویند: «پسر عموی امام حسین (ع) آمد. خاندان بنی هاشم آمدند. برویم. این ها می خواهند قیام کنند، می خواهند خروج کنند.» و چه و چه. تحریک می شوند، می روند دور و بر حضرت مسلم؛ می شوند هجده هزار بیعت کننده با مسلم!

پنج، شش ساعت بعد، روُسای قبایل به کوفه می آیند؛ به مردم می گویند: «چه کار می کنید؟! با چه کسی می جنگید؟! از چه کسی دفاع می کنید؟! پدرتان را در می آورند!» این ها دور و بر مسلم را خالی می کنند و به خانه هایشان بر می گردند. بعد که سربازان ابن زیاد دور خانه «طوعه» را می گیرند تا مسلم را دستگیر کنند، همین ها از خانه هایشان بیرون می آیند و علیه مسلم می جنگند! هر چه می کنند، از روی فکر و تشخیص و تحلیل درست نیست. هر طور که جوّ ایجاب کرد، حرکت می کنند. این ها عوامند . . .

۱۳۷۵/۳/۲۰.مقام معظم رهبری

حرف های گمشده، گفتار پانزدهم: عوامی یا خواص؟

«خواص» که می گوییم . . . یعنی کسانی که وقتی عملی انجام می دهند، موضع گیری ای می کنند و راهی انتخاب می کنند، از روی فکر و تحلیل است. می فهمند و تصمیم می گیرند و عمل می کنند. این ها خواصند. نقطه مقابلش هم عوام است. عوام یعنی کسانی که وقتی جوِّ به سمتی می رود، آن ها هم دنبالش می روند و تحلیلی ندارند . . .

پس، اول ببینید جزو گروه عوامید یا نه. اگز جزو گروه عوامید، به سرعت خودتان را از آن خارج کنید. بکوشید قدرت تحلیل پیدا کنید؛ تشخیص دهید و به معرفت دست یابید.

۱۳۷۵/۳/۲۰.مقام معظم رهبری

http://aachrist.blogfa.com



نام(اختیاری):
ایمیل(اختیاری):
عدد مقابل را در کادر وارد کنید:
متن:

کانال تلگرام مفیدنیوز
کلیه حقوق محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع ميباشد.