آرشیو نسخه های rss پیوندها تماس با ما درباره ما
مفیدنیوز
اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلا                                                                           
صفحه اصلی | سیاسی | اجتماعی | فضای مجازی | اقتصادی | فرهنگ و هنر | معارف اسلامی | حماسه و مقاوت | ورزشی | بین الملل | علم و فناوری | تاریخ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ rss
نسخه چاپی ارسال
دفتر مقام معظم رهبری
پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نوری همدانی
پایگاه اطلاع رسانی آثار حضرت آیت الله مصباح یزدی
سایت اینترنتی حجه الاسلام والمسلمین جاودان
استاد قاسمیان
حجت الاسلام آقاتهرانی
پاتوق كتاب
شناخت رهبری
عصر شیعه
پایگاه وبلاگ نویسان ارزشی
صدای شیعه
عمارنامه
شبکه خبری قم
ریشه فتنه‌های آخرالزمان در خانه علمای ناسالم

ریشه فتنه‌های آخرالزمان در خانه علمای ناسالم


حجت الاسلام والمسلمین پناهیان


حجت الاسلام پناهیان ۲۰ مردادماه در جمع دانشجویان شرکت کننده در طرح ضیافت تکمیلی در دانشگاه فردوسی مشهد، با استناد به روایات دینی، ریشه فتنه‌های آخرالزمان را در خانه‌های علمای ناسالم دینی دانست و گفت: باید قدرت تشخیص عالم سالم از عالم ناسالم را پیدا کنیم.

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به فتنه های پیش رو گفت: فتنه جدید التقاط به معنی گذشته نیست که یک تئوری روشن با دین به صورت آشکار ادغام شود؛ بلکه التقاط جدید، ادغام سلیقه ها در دین است.

وی در خصوص ویژگی این نوع التقاط افزود: ویژگی التقاط جدید آن است که اصلا التقاط نیست، بلکه عدم رعایت اولویت ها در میان مفاهیم دینی می باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: درک صحیح دینی رعایت اولویت هاست.

پناهیان با اشاره به تاریخ اسلام و موضوع خوارج که به نام دین به جنگ با حضرت علی(ع) برخاستند، هشدار داد: در آینده کسی خارج از دین با ما دشمنی نمی کند و تمامی حرف ها ظاهر دینی می یابند.

وی با اشاره به فتنه های آخرالزمان بیان داشت: در آخرالزمان امتحان ها آن قدر سخت می شود که کسانی که مردم به آنها تکیه می کردند، فرو می ریزند.

این استاد حوزه و دانشگاه با تقسیم تاریخ انقلاب به دو دوره التقاط آشکار و پنهان گفت: در دوران التقاط آشکار، ملاک حزب اللهی بودن، این بود که التقاط صریح مجاهدین خلق پذیرفته نشود، به همین دلیل عده ای در اوایل انقلاب حزب اللهی خوانده شدند.

پناهیان پایان دوران دفاع مقدس را آغاز دوران التقاط پنهان برشمرد و مفهوم آن را ادغام مفاهیم دینی و غیر دینی دانست.

وی با اشاره به مبارزه حضرت امام(ره) با این التقاط و آشکار شدن چهره واقعی برخی از حزب اللهی های سابق ادامه داد: امام بعد از جنگ، یک جنگ نرم را علیه التقاط پیچیده یا پنهان آغاز، و علیه لیبرالیزم شمشیر کشیدند.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: اینکه حضرت امام(ع) در آخرین سال عمر خود، مفهوم اسلام ناب و اسلام آمریکایی را تبیین کردند، نتیجه همین مبارزه است.

پناهیان خاطرنشان کرد: اکنون دوران التقاط پنهان به پایان رسیده، و دوران التقاط جدید که ادغام سلیقه ها با دین می باشد، فرا رسیده است.



نام(اختیاری):
ایمیل(اختیاری):
عدد مقابل را در کادر وارد کنید:
متن:

کانال تلگرام مفیدنیوز
کلیه حقوق محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع ميباشد.