مصرف کالای داخلی: جهاد اقتصادی مردم
تریبون
سال نود سال جهاد اقتصادی نام گذاری شده است، صرف نطر از اینکه در مدت آغاز سال جدید تا به حال، حواشی و مسائل فرعی که اذهان و افکار عموم را متوجه خود نموده است، بسیار بوده است، اما کم و بیش صحبتهای فراوانی در زمینه جهاد اقتصادی و مسائل مرتبط با آن از سوی کارشناسان و مسئولین مطرح شده است.
در اینکه مسئولین وظایف و تکالیفی جدی در این زمینه دارند شکی نیست، چرا که تا مسیر آماده نباشد، حرکت در آن دشوار خواهد بود. اما تکالیفی که بر عهده ما است تا بتوانیم به عنوان سرباز این جهاد مقدس قدمی هر چند کوچک برداریم چیست؟
مقام معظم رهبری میفرمایند:
«در سال جهاد اقتصادى، به نظر من یکى از قلمهاى مجاهدت اقتصادى مردم این است که بروند سراغ کالاى ساخت داخل؛ آن را بخواهند. البته این طرف قضیه هم این است که کالاى ساخت داخل بایستى قانعکننده باشد؛ بایستى دوامش، استحکامش، مرغوبیتش جورى باشد که مشترى را قانع کند؛ این هر دو در کنار هم، یک کار لازم و واجبى است. » (۱)
همانطور که اشاره شده است، خرید کالای داخلی یکی از راههای حرکت در مسیر جهاد اقتصادی و مجاهدت است که البته یک طرف قضیه است و مکمل آن از طرف دیگر ساخت و تولید کالای مرغوب در داخل میباشد.
البته در این بین حمایت مسئولین از تولید کنندههای داخلی، جلوگیری از واردات بیرویه محصولات مشابه و همچنین از طرفی فرهنگسازی در بین جامعه از طریق رسانهها به خصوص صدا و سیما نیز در تامین این هدف تاثیر به سزایی خواهد داشت.
آشکار است که این امر عزم ملی را میطلبد و چنانچه با همت عالی مردم همراه شود، اقدامی موثر و سنگری عظیم برای دفاع در جبهه جهاد اقتصادی خواهد بود. جبههای که مدام از سوی دشمنان این نظام مقدس مورد تهدید است.
پی نوشت:
۱) بیانات در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسرکشور – ۷/۲/۱۳۹۰
|