آرشیو نسخه های rss پیوندها تماس با ما درباره ما
مفیدنیوز
اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلا                                                                           
صفحه اصلی | سیاسی | اجتماعی | فضای مجازی | اقتصادی | فرهنگ و هنر | معارف اسلامی | حماسه و مقاوت | ورزشی | بین الملل | علم و فناوری | تاریخ پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ rss
نسخه چاپی ارسال
دفتر مقام معظم رهبری
پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نوری همدانی
پایگاه اطلاع رسانی آثار حضرت آیت الله مصباح یزدی
سایت اینترنتی حجه الاسلام والمسلمین جاودان
استاد قاسمیان
حجت الاسلام آقاتهرانی
پاتوق كتاب
شناخت رهبری
عصر شیعه
پایگاه وبلاگ نویسان ارزشی
صدای شیعه
عمارنامه
شبکه خبری قم
آیا ایجاد "قطب سوم" می تواند انحصار خودروسازان داخلی را بشکند؟

آیا ایجاد "قطب سوم" می تواند انحصار خودروسازان داخلی را بشکند؟





به گزارش اقتصادپرس ، با برجسته شدن دوباره برخی پیشنهادهای دولتی و خصوصی مبنی بر ضرورت ایجاد قطب سوم تولید خودرو در کشور ، از خلیل رازدار ، اقتصاددان و پژوهشگر اقتصادی خواستیم در این باره توضیح بیشتری به ما ارائه کند . وی همان ابتدای گفت و گو بیان داشت : اگر قطب سوم در کشور برای تولید خودرو ایجاد شود ، می تواند در آینده ای نزدیک به شکست فضای انحصاری در بازار بیانجامد .

اگر می بینید روزی سخن از بی کیفیتی محصولات تولیدی دو کارخانه اصلی خودروسازی در کشور به میان می آید و روز دیگر افزایش چشمگیر قیمت ها در بازار و اخیرا نرخ رسمی اعلامی از سوی شورای رقابت ، همگی این ها بر می گردد به مساله انحصار و وجود شوم آن در فضای تولیدی کشور . اما مشکل به اینجا ختم نمی  شود چون فقدان فضای رقابتی زمینه ساز مشکلات بسیار زیاد دیگری می شود که تبعات آن همواره متوجه مردم می شود .

این کارشناس اقتصادی در بخش دیگری از سخنان خود می گوید : ما اگر در تراز حرفه ای جهانی حرکت کنیم ، دیگر شاهد این آشفتگی ها نمی شویم . هر سخنی بشود ، سخن کیفیت ، رقابت و کاهش هزینه ها و افزایش خدمات است . قطب سوم فقط یک الگو نیست یک مدل کارکردی برای بهبود بازار است . مطمئن باشید اگر سرمایه گذاری خارجی در این کشور اتفاق بیافتد و زمینه برای رقابت بوجود بیاید آن زمان است که باید دو غول خودروساز داخلی واقعا یک فکر اساسی برای سیاست های جلب مشتری خویش انجام بدهند !

خلیل راز دار در ادامه می گوید : ما مشکلات زیادی در بازار تولیدی خودرو داریم . بخشی از آن به هزینه ها برمیگردد ، بخشی به ارزش پول ملی ، قسمتی به کیفیت و خدمات مربوط می شود اما واقعا می توان گفت که اکثر مشکلات ما در این بازار به انحصار ارتباط می یابد و این مشکل ، سرحلقه همه چالش های دیگر است . بنابراین اگر بتوانیم بوسیله جذب سرمایه گذاری های جدید ، قطب سومی را برپا کنیم ، می توانیم رقابت را به این بازار تزریق کرده و انحصار را بشکنیم .

وی در پایان گفت : برای اینکه قطب سوم در صنعت خودروسازی کشور ایجاد شود ، باید دولت موانع قانونی را هرچه سریعتر مرتفع کند و مجلس نیز با تصویب قوانین جدید ، موجبات تسهیل در فرآیند جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی جدید را فراهم کند



نام(اختیاری):
ایمیل(اختیاری):
عدد مقابل را در کادر وارد کنید:
متن:

کانال تلگرام مفیدنیوز
کلیه حقوق محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع ميباشد.