آرشیو نسخه های rss پیوندها تماس با ما درباره ما
مفیدنیوز
اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلا                                                                           
صفحه اصلی | سیاسی | اجتماعی | فضای مجازی | اقتصادی | فرهنگ و هنر | معارف اسلامی | حماسه و مقاوت | ورزشی | بین الملل | علم و فناوری | تاریخ پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ rss
نسخه چاپی ارسال
دفتر مقام معظم رهبری
پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نوری همدانی
پایگاه اطلاع رسانی آثار حضرت آیت الله مصباح یزدی
سایت اینترنتی حجه الاسلام والمسلمین جاودان
استاد قاسمیان
حجت الاسلام آقاتهرانی
پاتوق كتاب
شناخت رهبری
عصر شیعه
پایگاه وبلاگ نویسان ارزشی
صدای شیعه
عمارنامه
شبکه خبری قم
سواستفاده های آقای همه کاره

سواستفاده های آقای همه کاره


سرویس ورزشی مفیدنیوز :: این اقدام در حالی صورت می گیرد که صدر با استفاده از یک ابزار ملی به شهرت رسیده است و سواستفاده از این شهرت برای حضور در محافل خصوصی هواداری و غیره به نوعی یک اقدام غیر حرفه ای و غیر اخلاقی و نوعی دهن کجی به رسانه ملی به شمار میرود .

تاریخ: ۱۳ فروردين ۱۳۹۰

برنامه های ورزشی سیما مدت هاست بر کارشناس محوری متکی شده است و تهیه کنندگان این برنامه ها ترجیح می دهند در کنار چهره کردن مجری های خود از افرادی که به تازگی از دایره ورزش حرفه ای خارج شده اند نیز به عنوان کارشناس استفاده کنند . اما نکته ای که بسیار جالب توجه به نظر می رسد این است که سازندگان برنامه های ورزشی تلویزیون به خصوص در شبکه سوم سیما مدتی است به کارشناس پروری هم پرداخته اند و از افرادی که کوچکترین سوابقی در رشته های مورد بحث نداشته اند به عنوان کارشناس حرفه ای آن رشته استفاده می کنند.

برنامه های ورزشی با محوریت رشته فوتبال به یقین یکی از پرطرفدار ترین برنامه های ورزشی صدا و سیما و حتی کل برنامه های تلویزیون هستند اما این برنامه های پرطرفدار هم ظاهرا به کمبود کارشناس دچار شده اند چرا که از افرادی مانند هومن افاضلی و یا حمید رضا صدر که از کم ترین سابقه حرفه ای ورزشی برخوردارند به عنوان کارشناسان خبره فوتبال استفاده می کنند و این افراد که به مدد حوزه تاثیر گذاری وسیعی که با کمک رسانه ملی به دست آورده اند و با توجه به شهرتی که از این طریق حاصل می شود به اهداف شخصی خود می پردازند.

یکی از این افراد به اصطلاح کارشناس دکتر حمید رضا صدر است که در دوران تحصیلش کارشناسی اقتصاد خوانده است و سپس در رشته شهرسازی فوق لیسانس و دکترا گرفته است اما به یکباره در کنار فعالیت های مهندسی خود سر از دانشکده هنرهای زیبا درآورده است و معلوم نیست با چه رانتی به تدریس سینما در این دانشگاه پرداخته است . وی که تا پیش از این از نویسندگان ثابت ماهنامه فیلم به شمار می رفت به حوزه ورزش نیز علاقه مند شد و با نویسندگی در روزنامه های ورزشی روزگار گذراند اما خیلی زود به مدد باندهای مافیایی تلویزیون توانست به این جعبه جادویی راه پیدا کند و به عنوان کارشناس خبره ! فوتبال در بسیاری از برنامه های ورزشی تلویزیون حضوری ثابت پیدا کند.

اما به تازگی این مرد همه کاره که ظاهرا از شهرت به دست آمده از فوتبال و صد البته رسانه ملی بسیار خوشحال است در یک میتینگ تبلیغاتی خصوصی کانون هواداران باشگاه آرسنال در ایران حضور و به سخنرانی پرداخته است . جالب اینجاست که حضور این فرد در حالی بوده است که وی از کوچکترین اطلاعات فوتبالی برخوردار نبوده و در همه برنامه های کارشناسی سعی می کند با ارائه تحلیل های روانشناسی و جامعه شناسانه  و به کار بردن یک سری لغات انگلیسی خود را فردی موجه و با اطلاع نشان دهد و چیزی شبیه کلاهی که افشین قطبی بر سر ملت ایران گذاشت را بر سر دست اندر کاران فوتبال و رسانه بگذارد. از همه این ها گذشته سایت رسمی باشگاه آرسنال انگلیس هم در گزارشی با اشاره به برگزاری این برنامه تبلیغاتی هواداران خود در ایران که شاید به حدود 70 نفر می رسیدند با بزرگ نمایی شخصیت فردی این کارشناس تلویزیونی از وی به عنوان رهبر کارشناسان فوتبال ایران ! نام برده است و با یک گزارش تصویری او را به عنوان حامی مهم تیم فوتبال آرسنال انگلیس معرفی می کند.

این اقدام در حالی صورت می گیرد که صدر با استفاده از یک ابزار ملی به شهرت رسیده است و سواستفاده از این شهرت برای حضور در محافل خصوصی هواداری و . . . به نوعی یک اقدام غیر حرفه ای و غیر اخلاقی و نوعی دهن کجی به رسانه ملی به شمار میرود . این فرد که پس از معروفیت در قبال ارائه نظرات کارشناسی برای رسانه های گوناگون مبالغ کلانی را مطالبه می کند ظاهرا بسیار از این امر راضی به نظر می رسد که خود را اینگونه وسیله دست تعدادی هوادار آن هم برای یک تیم انگلیسی نشان می دهد و از طرفی هم در برنامه های رسانه ملی به دفاع از این تیم ها می پردازد و پیوسته با تعریف از آن ها به نوعی این رقیبان تیم های داخلی را دست نیافتنی جلوه می دهد.

حال سوال  اینجاست که رسانه ملی که با صرف بودجه های کلان به تولید برنامه های گوناگون می پردازد تا کی باید این گونه افرادی که مسائل خودشان در اولویت قرار دارد را به عنوان چهره به مردم معرفی کند و برای آن ها نردبانی شود تا به اهداف خود برسند؟

نام: سدر   تاریخ: ۲۰ فروردين ۱۳۹۰
خود این کسی که مقاله نوشته تا حالا فوتبال دیده !!!!
نام: عباس   تاریخ: ۲۰ فروردين ۱۳۹۰
گیرم اینم از دور خارج شد ورفت پی کارش فوتبال ما درست می شه


نام(اختیاری):
ایمیل(اختیاری):
عدد مقابل را در کادر وارد کنید:
متن:

کانال تلگرام مفیدنیوز
کلیه حقوق محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع ميباشد.