آرشیو نسخه های rss پیوندها تماس با ما درباره ما
مفیدنیوز
اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلا                                                                           
صفحه اصلی | سیاسی | اجتماعی | فضای مجازی | اقتصادی | فرهنگ و هنر | معارف اسلامی | حماسه و مقاوت | ورزشی | بین الملل | علم و فناوری | تاریخ چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ rss
نسخه چاپی ارسال
دفتر مقام معظم رهبری
پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نوری همدانی
پایگاه اطلاع رسانی آثار حضرت آیت الله مصباح یزدی
سایت اینترنتی حجه الاسلام والمسلمین جاودان
استاد قاسمیان
حجت الاسلام آقاتهرانی
پاتوق كتاب
شناخت رهبری
عصر شیعه
پایگاه وبلاگ نویسان ارزشی
صدای شیعه
عمارنامه
شبکه خبری قم

دولت عدالت محور پروژه های ناتمام دولت های قبلی را تکمیل کرد




تاریخ: ۲۷ آذر ۱۳۸۹

وزیر راه و ترابری گفت: بخش عمده اقدامات دولت عدالت محور در دوره‌های نهم و دهم ریاست جمهوری صرف تکمیل پروژه‌های ناتمام مسئولان قبلی شد.

به گزارش شبکه ایران، "حمید بهبهانی" با تشریح پروژه‌های در دست اجرای وزارت راه از جمله آزادراه حرم تا حرم و خط آهن دو ریله اصفهان - قم – مشهد به ایرنا گفت: شاید تنها یک یا دو نمونه از پروژه‌هایی که در دولت‌های نهم و دهم در وزارت راه اجرا ‌شده در دولت‌های قبلی به بهره‌برداری رسیده باشد.
وی با اشاره به کلنگ زنی راه‌آهن 1350 کیلومتری چابهار – زاهدان – مشهد با حضور رییس جمهوری در هفته گذشته، اظهار داشت: اگر به سابقه راه‌آهن نگاه کنید خواهید دید در دولت‌های قبلی تنها کار بزرگ صورت گرفته در بخش ریلی راه‌آهن بافق – بندرعباس و به طول 800 کیلومتر بود که آن را هم کره‌ای‌ها انجام دادند در حالی که اکنون اغلب کارها را خودمان و بدون کمک خارجی‌ها انجام می‌دهیم.

وی افزود: در زمان حاضر چهار هزار کیلومتر پروژه ریلی در دست اجراست در حالی که قبل از انقلاب در مجموع تنها چهار هزار کیلومتر و تا ابتدای دولت نهم نیز پنج هزار کیلومتر خط ریلی احداث شد.
وی راه‌آهن بم - زاهدان - مشهد، آزادراه تهران - پردیس، آزادراه اصفهان - شیراز که این مسیر را 150 کیلومتر کوتاه‌تر می‌کند، آزادراه مرند - تبریز، راه‌آهن مراغه – میاندوآب و راه‌آهن مشهد - بجنورد- گرگان را از دیگر پروژه‌های در دست اجرای وزارت راه و ترابری ذکر کرد.
وزیر راه در خصوص عملیات اجرایی راه اصلی اردبیل به سرچم نیز اظهار داشت: این محور از سخت‌ترین مناطق در حاشیه رود قزل اوزن عبور کرده و تونل‌ها و کوه بری‌هایی درآن اجرا شده و در حال طی مراحل نهایی اجراست.
بهبهانی درباره حلقه مفقوده کریدور شمال- جنوب هم گفت: پروژه راه‌آهن قزوین - رشت - آستارا هم حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که ادامه آن از طریق آستارا به آذربایجان متصل خواهد شد.
وزیر راه و ترابری ادامه داد: راه‌آهن غرب که از تهران - اراک - ملایر - کرمانشاه عبور کرده و در مرز خسروی به عراق متصل می‌شود از جمله پروژه‌هایی است که اقتصاد منطقه غرب کشور را متحول خواهد کرد.

برای اتصال راه‌آهن به بصره آماده‌ایم
وی با بیان اینکه احداث خط آهن از خرمشهر به شلمچه تکمیل شده، گفت: تنها چند کیلومتر تا بصره باقی مانده است و ما اعلام آمادگی کرده‌ایم با اختصاص خط اعتباری برای احداث این محور و مسیر خانقین به بغداد با کشور عراق همکاری کنیم.
وزیر راه و ترابری با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنیم با رعایت مهندسی ارزش و صرفه‌جویی کارها را به پیش ببریم، خاطرنشان کرد: وزارت راه یک‌هزار و 100 میلیارد تومان بدهی دارد در حالی که بودجه این وزارتخانه تنها سه هزار میلیارد تومان است.
بهبهانی در خصوص گسترش راه‌های روستایی نیز گفت: از بهمن سال 1388 تا هفته دولت سال جاری 1500 کیلومتر هم راه روستایی احداث و چهار هزار کیلومتر آسفالت شده است.

اختصاص 200 میلیون دلار به طرح توسعه بندر چابهار
وزیر راه درباره طرح توسعه چابهار بعنوان یکی از مهمترین بنادر ایران که تاکنون از توسعه آن غفلت شده است، اظهار داشت: موج شکن سه کیلومتری در این بندر مستقر شده و 200 میلیون دلار از ذخایر ارزی هم برای تکمیل این بندر اختصاص یافته است.



نام(اختیاری):
ایمیل(اختیاری):
عدد مقابل را در کادر وارد کنید:
متن:

کانال تلگرام مفیدنیوز
کلیه حقوق محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع ميباشد.