آرشیو نسخه های rss پیوندها تماس با ما درباره ما
مفیدنیوز
اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلا                                                                           
صفحه اصلی | سیاسی | اجتماعی | فضای مجازی | اقتصادی | فرهنگ و هنر | معارف اسلامی | حماسه و مقاوت | ورزشی | بین الملل | علم و فناوری | تاریخ جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ rss
نسخه چاپی ارسال
دفتر مقام معظم رهبری
پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نوری همدانی
پایگاه اطلاع رسانی آثار حضرت آیت الله مصباح یزدی
سایت اینترنتی حجه الاسلام والمسلمین جاودان
استاد قاسمیان
حجت الاسلام آقاتهرانی
پاتوق كتاب
شناخت رهبری
عصر شیعه
پایگاه وبلاگ نویسان ارزشی
صدای شیعه
عمارنامه
شبکه خبری قم

تبلیغات بر روی بدنه و سقف تاکسیها




تاریخ: ۱۰ آبان ۱۳۸۹

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: پیشنهاد تبلیغات بر روی بدنه و سقف تاکسیها به شورایعالی ترافیک ارسال و توسط کمیته های تخصصی تصویب شده است.

به گزارش مهر، سید جعفر تشکری هاشمی با بیان این مطلب اظهار داشت: بخشی از جبران افزایش هزینه های ناشی از هدفمندی یارانه را می توان از طریق تبلیغات بر روی بدنه و سقف تاکسی ها جبران کرد اما در کنار چنین اقداماتی باید به طور شفاف نحوه پرداخت یارانه ها و میزان آن مشخص شود تا شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری بتواند در مورد نرخ کرایه ها در ناوگان حمل و نقل عمومی تصمیم گیری کند.

وی با بیان اینکه در بخش مترو واتوبوسرانی می توان با افزایش یارانه هایی که توسط دولت و شهرداری پرداخت می شود نرخ کرایه ها را تاپایان سال جاری ثابت نگه داشت گفت: اما در مورد تاکسی ها وضعیت کاملا متفاوت است و راننده های تاکسی نیز مانند سایر مشاغل باید بتوانند امرار معاش کنند.

وی افزود: وقتی اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها بر هزینه های یک تاکسی اثر بگذارد، اگر بخواهیم کرایه ها افزایش نیابد باید نحوه و میزان جبران افزایش هزینه ها نیز مشخص شود.

معاون شهردار با تاکید براینکه چاره اندیشی برای جبران افزایش هزینه های تاکسی ها از ابتدایی ترین وظایف متولیان طرح هدفمند کردن یارانه ها است گفت: تاکسی ها مانند مترو و اتوبوس نیستد که بگوییم شهرداری و دولت از منابع خود یارانه های بیشتری را اختصاص دهند و باید وقتی هزینه ها افزایش می یابد، راه های جبران آن نیز تعیین شود.

تشکری هاشمی افزود: باید در این زمینه جلساتی تشکیل و چاره اندیشی های لازم انجام شود تا با اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها یکباره با مشکل مواجه نشویم.

معاون حمل و نقل وترافیک شهرداری تهران گفت: باید برای بیش از 80 هزار تاکسی فعال در شهر با توجه به اینکه مالکان این خودروها اشخاصی هستند که با سرمایه خود خودرو را تهیه و هزینه های حفظ و نگهداری نیز شخصا پرداخت می کنند، پس از اجرای قانون هدفندی یارانه ها چاره اندیشی شود.

تشکری هاشمی تصریح کرد: اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها یک اثر تجمیعی دارد و افزایش قیمت سوخت می تواند در بسیاری از حوزه ها تاثیر گذار باشد. به طور مثال افزایش قیمت سوخت می تواند در قیمت تمام شده کالاهایی که با سوخت فسیلی تولید می شود تاثیر گذار باشد و افزایش هزینه ها و کالاهای مورد نیاز تاکسی ها را به دنبال داشته باشد.

وی اظهار داشت: در این میان اینکه تا چه حد مسئولان بتوانند نرخ ها را ثابت نگه دارند نیز مهم است و باید در مجموع تمام افزایش هزینه ها مدنظر قرار گیرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک تاکید کرد: در نهایت طبق قانون، مرجع نرخ گذاری برای کرایه اتوبوس، مترو و تاکسی شورای اسلامی شهر است و در قانون بودجه سال 89 که اسفندماه پارسال به تصویب رسید با توجه به اینکه پیش بینی اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها و افزایش قیمت سوخت و هزینه ها می شد، قید و تاکید شده است که در صورت اعمال طرح هدفمند کردن یارانه ها شورای شهر تمهیدات لازم را بیندیشد.



نام(اختیاری):
ایمیل(اختیاری):
عدد مقابل را در کادر وارد کنید:
متن:

کانال تلگرام مفیدنیوز
کلیه حقوق محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع ميباشد.