آرشیو نسخه های rss پیوندها تماس با ما درباره ما
مفیدنیوز
اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلا                                                                           
صفحه اصلی | سیاسی | اجتماعی | فضای مجازی | اقتصادی | فرهنگ و هنر | معارف اسلامی | حماسه و مقاوت | ورزشی | بین الملل | علم و فناوری | تاریخ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ rss
نسخه چاپی ارسال
دفتر مقام معظم رهبری
پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نوری همدانی
پایگاه اطلاع رسانی آثار حضرت آیت الله مصباح یزدی
سایت اینترنتی حجه الاسلام والمسلمین جاودان
استاد قاسمیان
حجت الاسلام آقاتهرانی
پاتوق كتاب
شناخت رهبری
عصر شیعه
پایگاه وبلاگ نویسان ارزشی
صدای شیعه
عمارنامه
شبکه خبری قم
رحیم پور ازغدی در جمع حامیان حوزوی جلیلی:    باید به مواضع کاندیداها دقت کرد

رحیم پور ازغدی در جمع حامیان حوزوی جلیلی: باید به مواضع کاندیداها دقت کرد


سر.یس سیاسی مفیدنیوز :: رحیم‌ پور ازغدی گفت: امام صریحاً فرمود که هیچ سوءتفاهمی بین ما و آمریکا وجود ندارد از این رو در مسائل هسته‌ای، فلسطین و رابطه با دشمن باید به مواضع کاندیداها دقت کرد و اگر کسی گفت که می‌تواند بر سر این ایدئولوژی‌های انقلاب معامله کرد تا دشمن کوتاه بیاید قطعاً بر خلاف منش علی علیه السلام و انقلاب و امام صحبت کرده است.

تاریخ: ۲ خرداد ۱۳۹۲

به گزارش مفیدنیوز به نقل از خبرگزاری فارس، حسن رحیم پورازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز (چهارشنبه) با حضور در جمع حامیان حوزوی سعید جلیلی در خصوص جریان‌شناسی از منظر حضرت امیر(ع) اظهار داشت: بعد از 34 سال از تشکیل حکومت به دقت و بررسی مینیاتوری در موضوعات فقه سیاسی نیاز است.

رحیم‌ پورازغدی با اشاره به فقه جواهری و تعبیر حضرت امام درباره اجتهاد سنتی در حوزه که درباره وی به کار برد، ادامه داد: صاحب جواهر می‌گوید وجوب تشکیل حکومت در عصر غیبت طوری است که هرکس آن را نپذیرد در واقع از اجتهاد بویی نبرده است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به وظیفه طلاب و حوزه‌ها برای حرکت به سمت حکومت الهی به عدل در عصر غیبت و تأکید بر این نکته که نمی‌توان گفت که این مسئله ربطی به مسائل فقهی ندارد، تصریح کرد: حوزوی بودن و جزو علماء بودن تشریفات نیست بلکه یک سلسله تکلیف است که باید پاسخگو بود و از این رو ما هرچه برای تشکیل حکومت در دوران غیبت حجت عقلی بیاوریم در واقع تکلیف تراشی می‌کنیم چرا که هرجا مشروعیت باشد مسئولیت نیز هست.

وی با تأکید بر اینکه ما شخصیت حقوقی ولی فقیه را با معصوم مقایسه می‌کنیم نه شخصیت حقیقی آنها را افزود: حکومت اسلامی در دوران غیبت نسبی است اما تا وقتی که بحث دین و فقه مطرح می‌شود برخی فقط به مباحث قیامت توجه دارند و آن را مربوط به عرصه عمل در جامعه نمی‌دانند.

رحیم پورازغدی با اشاره به تعریف حضرت علی (ع) از دو بعدی بودن انسان و اینکه مایه‌هایی از حکمت و غیر حکمت در انسان وجود دارد، خاطرنشان کرد: افراد و کاندیداها باید دقیقاً بگویند که برنامه‌شان علیه فقر و در عین حال روح سرمایه‌داری چیست، چرا که فقط وعده پیشرفت کفایت نمی‌کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی مرز پیشرفت اسلامی را حرص و ولع عنوان کرد و یادآور شد: اگر جامعه‌ای صرفاً توسعه یافته است نباید فکر کرد که به پیشرفت رسیده و از سوی دیگر جامعه فقیر و نکبت‌زده هم مد نظر جامعه اسلامی نیست.

وی در ادامه با اشاره به بخش دیگری از سخنان امام علی (ع) درباره اینکه جامعه نباید طویله مفرح باشد و از سوی دیگر نیز نباید مردم درگیر ابتدایی‌ترین مسائل خود باشند، افزود: بنابراین باید به برنامه نامزدها و نگاه آنها به توسعه، پیشرفت و فقر توجه داشت.

وی با تأکید بر اینکه طبق تعریف امیرالمؤمنین (ع) جامعه اگر گرسنه بماند زمین‌گیر می‌شود و دیگر اسلامی نخواهد بود، بیان داشت: اگر همه در جامعه مفرح و در اوج رفاه مطلق باشند طبق تعریف معصوم خشن می‌شوند و دینشان خراب خواهد شد چرا که دین احساس مسئولیت است.

رحیم پور ازغدی تصریح کرد: حضرت امیر(ع) فرموده‌اند هر فرد یا جامعه‌ای که فقیر شود، 4 خصلت دارد که در همین زمینه می‌توان به ضعیف شدن ایمان، دچرا شک و شبه شدن، ضعیف شدن عقلانیت و سست شدن دین اشاره کرد.

رحیم پورازغدی با تأکید بر اینکه زهد به معنای فقر اختیاری است و فقر با کسی که ساده‌زیستی را انتخاب کند تفاوت کند، یادآور شد: علی (ع) جامعه فقیر را جامعه‌ای مرده می‌داند. 

این فعال فرهنگی تأکید کرد: در بین کسانی که وعده پیشرفت می‌دهند باید دید که آیا اسلامی فکر می‌کنند یا خیر، چرا که برخی معتقدند توسعه و رفاه به طور مطلق ایده‌آل اسلامی است.

وی نکته‌ای دیگر در انتخاب اصلح را توجه به خود اصلحی عنوان کرد و گفت: طبق فرموده امام علی (ع)  کسی می‌تواند عدالت را در جامعه برقرار کند که شخصیت معتدل داشته باشد و در شخصیت خود عدالت را ایجاد و دیکتاتوری درون را برقرار کرده باشد که از شاخص‌های آن نیز این است که بین حقوق مخالف و موافق خود تبعیض قائل نمی‌شود و مردم و خانواده و دوستان برای او از یک میزان اهمیت برخوردار هستند.

رحیم‌پورازغدی به تأکیدات حضرت علی (ع) بر لزوم تولید ثروت در جامعه اشاره کرد و افزود: آغاز کردن و پیشرفت وظیفه شرعی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: کسانی که اسلام من درآوری و عرفان قلابی را به اسم روشن‌فکری، انحراف، تحجر و معنویت می‌سازند خداوند آنها را نخواهد بخشید.

وی با تأکید بر اینکه کاندیداها باید برنامه خود را برای مبارزه فرهنگی با انحراف، عدم حقوق‌ گرفتن اضافه افراد و تحقیر نشدن بخشی از مردم در جامعه اعلام کنند متذکر شد: طبق روایت معصوم کسانی که به مردم وعده‌های مختلف بدهند تا قیامت مانند قلاده‌ای به گردن آنهاست و اگر به آن عمل نکنند خداوند در دنیا و آخرت آنها را بی‌آبرو خواهد کرد و اگر انجام دهند خداوند از او راضی می‌شود.

رحیم پور ازغدی با بیان اینکه اگر کسی از مسئولان انتقاد را دشمنی بداند، رئیس‌جمهور مستحق جامعه اسلامی نخواهد بود، تصریح کرد: باید مراقب بود کسانی که جبهه‌سازی‌های انحرافی می‌کنند شعارهای خود را در جامعه بر روی چه کسانی تغییر می‌دهند چرا که ما می‌بینیم برخی کاندیداها شعارهایی می‌دهند که اسلامی نیست.

رحیم پور ازغدی با اشاره به کسانی که می‌گویند مبارزه چه زمانی تمام می‌شود تا زندگی کنیم به نقل قولی از حضرت امام اشاره کرد و افزود: ایشان فرمود که زندگی یک مؤمن تا آخر مبارزه، جهاد با نفس و جهاد سازندگی است و دو خط مقاومت و سازش را بر همین اساس ترسیم کرده‌اند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به حدیث دیگری از امام علی(ع) اشاره کرد و ادامه داد: ایشان فرموده‌اند برخی آزمایش‌ها فقط مربوط به مؤمنین در عرصه‌های اجتماع است که افراد خوشنام را زمین می‌زند و قربانیان آن نیز مؤمنین هستند. از این رو تا زنده‌ایم در معرض فتنه قرار داریم.

این فعال فرهنگی خاطرنشان کرد: باید ببینیم جریاناتی که مطرح هستند با چه کسانی اختلاف دارند چرا که امام علی(ع) فرموده‌اند که افراد را از دوستان آنها بشناسید.

وی عدم قاطعیت در اجرای ارزش‌ها و عدالت را آغاز فساد تدریجی دانست و تصریح کرد: باید به حرف زدن و عمل نکردن در انتخابات توجه داشت و دقت کرد که وزرا و همکاران نزدیک افراد چه کسانی هستند و در واقع حضرت امیر(ع) در این موضوع حساس بودند.

رحیم پورازغدی عدم تکبر و تواضع و تکلیف‌گرایی را از دیگر ویژگی‌های یک فرد اصلح برشمرد و اضافه کرد: برخی از حضرت امیر(ع) می‌پرسیدند که چطور افرادی که با یکدیگر اختلاف فکری دارند ائتلاف می‌کنند که ایشان پاسخ داد این موضوع به این خاطر است که آنها با یکدیگر شرط و شروط می‌گذارند و در اتاق‌های بسته تصمیم می‌گیرند که اگر پیروز شدند به چه کسی چه چیزی برسد.

وی به تأکیدات حضرت علی (ع) مبنی بر اینکه نباید فریب اسم‌ها را خورد و دین خود را به اسم افراد گره زد، یادآور شد: باید مکتب افراد را شناخت.

وی تأکید کرد: کسانی که فقط از اقتصاد و وعده‌های دنیوی منهای اخلاق، عدالت و انقلاب صحبت می‌کنند با ملاک‌های امام علی (ع) سازگاری ندارند.

رحیم‌پورازغدی به افرادی اشاره کرد که معتقدند دشمنی دشمن تقصیر ماست و حتی معتقدند که رابطه ما و آمریکا سوءتفاهم است و ادامه داد: امام صریحاً فرمود که هیچ سوءتفاهمی بین ما و آمریکا وجود ندارد از این رو در مسائل هسته‌ای فلسطین و رابطه با دشمن باید به مواضع کاندیداها دقت کرد و اگر کسی گفت که می‌تواند بر سر این ایدئولوژی‌های انقلاب معامله کرد تا دشمن کوتاه بیاید قطعاً بر خلاف منش علی (ع) و انقلاب و امام صحبت کرده است.

وی در پایان و در جمع‌بندی صحبت‌های خود با بیان اینکه حضرت علی(ع) در رابطه با دشمن، اقتصاد و پیشرفت، ساده‌زیستی و مردمی بودن، حقوق طبقات پائین و عقلانیت مباحث مختلفی را مطرح کرده‌اند، تصریح کرد: هرکس که بگوید اینها در عرصه عمل شدنی نیست، در واقع دچار سکولاریزم پنهان است.



نام(اختیاری):
ایمیل(اختیاری):
عدد مقابل را در کادر وارد کنید:
متن:

کانال تلگرام مفیدنیوز
کلیه حقوق محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع ميباشد.