آرشیو نسخه های rss پیوندها تماس با ما درباره ما
مفیدنیوز
اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلا                                                                           
صفحه اصلی | سیاسی | اجتماعی | فضای مجازی | اقتصادی | فرهنگ و هنر | معارف اسلامی | حماسه و مقاوت | ورزشی | بین الملل | علم و فناوری | تاریخ جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ rss
نسخه چاپی ارسال
دفتر مقام معظم رهبری
پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نوری همدانی
پایگاه اطلاع رسانی آثار حضرت آیت الله مصباح یزدی
سایت اینترنتی حجه الاسلام والمسلمین جاودان
استاد قاسمیان
حجت الاسلام آقاتهرانی
پاتوق كتاب
شناخت رهبری
عصر شیعه
پایگاه وبلاگ نویسان ارزشی
صدای شیعه
عمارنامه
شبکه خبری قم

«اتوبوس آزادگان» ایستگاهی برای انتقام‌ از شهردار




تاریخ: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳

 فارس: صبح روز دوشنبه هشتم اردیبهشت ماه، بر اثر واژگونی یک دستگاه اتوبوس بخش خصوصی در محدوده بزرگراه آزادگان دوربرگردان حکیم هشت نفر از هموطنان کشورمان جان خود را از دست دادند.

* اپیزود اول

پس از وقوع این حادثه، پیمان سنندجی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با عذرخواهی از شهروندان، عنوان کرد: بلافاصله پس از این سانحه، جلسه کمیته انضباطی تشکیل شد و براساس بند 20 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی حکم انحلال شرکت خصوصی(راهور سبز پایتخت) که اتوبوس مذکور متعلق به آن است، صادر شد.

محمد باقر قالیباف شهردار تهران نیز ضمن ابراز تاسف از حادثه واژگونی اتوبوس دستور تشکیل تیم‌های مختلف جهت رسیدگی و بررسی علل این حادثه و پیگیری امور مربوط به مجروحان را صادر کرد.

جعفر تشکری هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران پیرو دستور قالیباف گزارش خود را در خصوص حادثه ارائه کرد. وی در این باره گفت: اطلاعات ما نشان می‌دهد که در زمان برخورد اتوبوس سرعت 50 کیلومتر بر ساعت داشته است که هرچند بر اساس آیین نامه راهنمایی و رانندگی و سرعت مجاز در بزرگراه، این سرعت در زمره سرعت های مجاز تعریف شده بوده، ‌اما برای ورود به رمپ سرعت باید کمتر می بود تا راننده کنترل لازم را داشته باشد. پلیس نیز در ارزیابی خود گفته راننده با سرعت نامطمئن وارد این خروجی شده که سرعت مطمئنه از سرعت مجاز کمتر است،‌ اما راننده سرعت مطمئنه نداشته است.

تشکری‌هاشمی در بخش دیگری از گزارش خود، افزود: شیشه های اتوبوس سه جداره هستند که دوجداره آن نباید لبه تیز داشته باشند و لایه میانی باید از پخش شدن خرده شیشه جلوگیری کند اما شیشه‌های این اتوبوس به صورت سکوریت و ذرات ریز و پودری عمل نکرده اند و بیشتر آسیب وارده به مسافران از این شیشه‌ها بوده است.

* اپیزود دوم

حادثه واژگونی اتوبوس در محدوده بزرگراه آزادگان ضمن تالم و تاثری که برای خانواده‌های داغدیده، شهروندان و مسئولان شهری به همراه داشت، فرصتی شد برای بهره‌برداری سیاسی برخی افراد و جناح‌های سیاسی کشور.

در این میان شخصیت‌ها سایت‌ها و روزنامه‌های اصلاح طلب موجی را به راه‌انداختند تا با فشار آوردن به شهردار تهران، قالیباف را مجبور به استعفا کنند.

محسن سرخو از اعضای اصلاح طلب شورای شهر تهران در مصاحبه‌ای مقصر اصلی را شهرداری تهران دانست و با یادآوری غرق شدن یک کشتی در جنوب شرقی آسیا که با استعفای نخست وزیر آن کشور همراه شد، خواست تا مسئولان شهری استعفا کنند. 

عبدالحسین مختاباد دیگر نماینده اصلاح طلب شورای شهر عنوان کرد: من از خانواده‌های مجروحان و متوفیان می‌خواهم بروند شکایت کنند، جان هشت انسان جلوی چشم ما از دست رفت و این وضعیت درست نیست، بالاخره یک نفر باید بابت این قبیل حوادث استعفا کند.

روزنامه آفتاب در میان رسانه‌های این گروه نقش اصلی را برعهده گرفت؛ این روزنامه در طول یک هفته اخیر با انتشار یادداشت و گزارش‌هایی تلاش کرد تا مسئولان شهرداری را مقصر اصلی این حادثه نشان دهد. این روزنامه حتی دولت احمدی‌نژاد را در این سانحه مرگبار مقصر معرفی کرد.

 

برخی دیگر از این روزنامه و سایت‌ها با انتشار مطالبی  این پازل را تکمیل کردند.

 



نام(اختیاری):
ایمیل(اختیاری):
عدد مقابل را در کادر وارد کنید:
متن:

کانال تلگرام مفیدنیوز
کلیه حقوق محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع ميباشد.