آرشیو نسخه های rss پیوندها تماس با ما درباره ما
مفیدنیوز
اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلا                                                                           
صفحه اصلی | سیاسی | اجتماعی | فضای مجازی | اقتصادی | فرهنگ و هنر | معارف اسلامی | حماسه و مقاوت | ورزشی | بین الملل | علم و فناوری | تاریخ پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ rss
نسخه چاپی ارسال
دفتر مقام معظم رهبری
پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نوری همدانی
پایگاه اطلاع رسانی آثار حضرت آیت الله مصباح یزدی
سایت اینترنتی حجه الاسلام والمسلمین جاودان
استاد قاسمیان
حجت الاسلام آقاتهرانی
پاتوق كتاب
شناخت رهبری
عصر شیعه
پایگاه وبلاگ نویسان ارزشی
صدای شیعه
عمارنامه
شبکه خبری قم

نگاهی انتقادی به تبلیغ بیش از حد رسانه ملی برای انصراف از دریافت یارانه




تاریخ: ۲۷ فروردين ۱۳۹۳

اگرچه حمایت رسانه‌ ملی از سیاستهای دولت امری طبیعی و لازم است اما تلاش بیش از حد این رسانه در این روزها برای ترغیب مردم به انصراف از یارانه نقدی توجیه پذیر نیست.

به گزارش رجانیوز، با اعلان عمومی تصمیم دولت مبنی بر عدم تخصیص یارانه نقدی به همه مردم، و کمی بعدتر که روش عملیاتی شدن این تصمیم خود انصرافی اعلام شد، رسانه‌های حامی دولت سعی کردند به دفاع از این سیاست دولت پرداخته و مردم را ترغیب به انصراف از دریافت یارانه نقدی نمایند.

با نزدیک شدن به آغاز ثبت نام از متقاضیان دریافت یارانه نقدی حجم این عملیات رسانه‌ای افزایش یافت و کم‌کم رسانه ملی هم خود را در این جبهه قرار داد و تلاش نمود مردم را از دریافت یارانه نقدی منصرف کند. این در حالی بود که چالش‌های میان صدا و سیما و دولت که یک نمونه از آن در ماجرای گفتگوی ویژه خبری رییس جمهور نمود پیدا کرده و دامنه‌اش تا بودجه این رسانه نیز رسیده بود، این شایعه را قوت بخشید که شاید رسانه ملی ظرفیت تبلیغی خود را در اختیار سیاست یارانه‌ای دولت قرار ندهد.

 

اما هرچه به موعد وعده داده شده برای ثبت نام متقاضیان یارانه نزدیک شدیم این شایعه رنگ باخت چراکه رسانه ملی با تمام ظرفیت خود به میدان آمد و نه تنها از مجال برنامه‌های اقتصادی و میان برنامه‌ها و آگهی های بازرگانی برای تبلیغ به نفع سیاست دولت استفاده نمود، که حتی در یکی از پربیننده‌ترین سریال نوروزی خویش هم پای یارانه را وسط کشید و انصراف از دریافت آن را تبلیغ کرد.

اما با شروع ثبت نام‌ها این روند سرعت و شدت بیشتری یافت تا جایی‌که تبلیغ برای انصراف از دریافت یارانه نقدی به یکی از کار ویژه‌های صدا و سیما تبدیل شد و هم اکنون ردی از این کارویژه را در اکثر شبکه‌ها و بیشتر برنامه‌ها می‌توان دید. این وضعیت تاجایی پیش رفته است که در چند روز اخیر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعیی نسبت به این امر واکنش نشان داده و در قالب مطالب متفاوت نسبت به افزایش این تبلیغ انتقاد کرده است.

 

شوخی با زیرنویسهای حکمت آمیز تلویزیون یا مطرح کردن بحث گروگان گرفتن بودجه سازمان توسط دولت از جمله این واکنش‌هاست. اما فارغ از این دست مطالب غیر رسمی باید اذعان کرد که تبلیغ رسانه ملی برای عدم دریافت یارانه توسط مردم از حد اعتدال خارج شده است. اگرچه همراهی صدا و سیما با دولت‌ها برای پیشبرد سیاستهای کلانی چون فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها امری لازم است اما باید توجه داشت که زیاده‌روی در این امر دل‌آزار شده و از شان رسانه‌ای در حد صدا و سیما می‌کاهد.



نام(اختیاری):
ایمیل(اختیاری):
عدد مقابل را در کادر وارد کنید:
متن:

کانال تلگرام مفیدنیوز
کلیه حقوق محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع ميباشد.